Föreläsare med intresse för framtids- och företagsfrågor!

Annika Lidne är entreprenör och konsult inom digitalisering, onlinekommunikation och “digital managementkonsulting”.

Annika är också en av Sveriges mest anlitade föreläsare och kända profiler kring sociala medier, internetmarknadsföring, innovation och digital affärsutveckling, och förekommer ofta i media som expert i dessa ämnen.

Hon har varit VD för flera bolag i media-branschen samt även byggt upp den juridiska nyhetstjänsten ‘PointLex’ samt grundat Sveriges första affärsjuridiska tidning, ‘PointLex Legala Affärer’.
Idag driver hon utöver sin konsultverksamhet, också startupföretaget ‘Dramatify’, är senior advisory board member på den främsta svenska startuphubben ‘SUP46’, och huvudförfattare till Svenska Startupmanifestet som idag används av regering och riksdag som checklista för startupfrågor.

Annika föreläser och håller workshops kring hur du arbetar för att anpassa ditt företag, din produktutveckling och din kommunikation till det nya digitala nätverkssamhället. Vi är just nu inne i ett skifte där många gamla erfarenheter, sanningar och metoder ställs på huvudet och utsätts för konkurrens av teknikskiften, startups och beteendeskiften hos kunder.

Annika utgår alltid ifrån uppdragsgivarens önskemål inom sociala medier, marknadsföring på internet, digital ekonomi och internetrelaterad affärsutveckling. Hon specialskriver de flesta av sina framträdanden och anpassar till målgruppen och deras behov. Hon omnämns ofta som en extremt motiverande föreläsare som skapar bestående förändring och inspirerar till agerande och innovation för egen del.
Nedan några exempel på föreläsningar som Annika kan utgå ifrån:

Exempel på andra som tidigare anlitat Annika Lidne

  • KTH
  • My News Desk
  • Webbdagarna

Talar följande språk

  • SV
  • EN

Foto: Tobias Björkgren